Sayfalar

26 Eylül 2012 Çarşamba

TÜM MERAK ETTİKLERİNİZ




Şimdi her yerde okuduğunuz kısmı tekrar ediyorum. Biraz ilham gelsin de yazmaya başlayabileyim.

Yurt dışında büyümüş okumuş ve dünyanın hemen hemen her bir yerini gezmiş görmüş biri olarak, ayakkabılara, alişverişe, indirime, gezmeye tozmaya, spor yapmaya, her sabah kilometrelerce koşmaya, yazmaya, kahvaltı yapmaya, yeni insanlarla tanışmaya, sevdikleriyle oturup kahve yada kokteyller içmeye, yeri geldiğinde rakı içip, rakı muhabbetti yapmaya, Türkiye’ye, İstanbul’a, gülmeye, güldürmeye, hergün yeni birşeyler öğrenmeye, yapılacaklar lisitesi hazırlamaya, İkizler burcu olmaya bayılan, Can Yucel’in “kadin dedigin” şiirindeki gibi, yeri geldiğinde seksi leydi ve yeri geldiğinde de hanım sultan olup sözünü gecirmesini becerebilen, biraz da Harry Potter’da olan hayal gücüne sahip olup, Peter Pan gibi haylaz çocukluğu olan  bir kadınım ben.

Profesyonel hayatımda neyim ben, kimim? Ne haddime burda herkese esin kaynağı olmaya çalışıyorum? Hem de anaokulunda yapılan çizgi film kahramanlarını kullanarak. Bunu, FiF (Fitness in Fashion) adlı sayfamda bir takipcinin,  benim yeni görevlendirdiğim bir çizgi film kahramanı olan, Fitness Polisine yaptığı yorum üzerine gülümseyerk yazıyorum. Alınmadım kesinlikle, sadece şaşırdım .  

Bazen bir kasadaki tek çürük elma, bütün kasayı mahveder hesabı.

Ben çürük elmaları hayatıma sokmadığım için söküp atmama da gerek kalmaz genelde. Buna  profesyonel hayatımda yaptığım meslekten dolayı alışmışım ve özel hayatımda da devam ediyor.

Hemen başlıyorum:

Sydney, Avustralya’da yaşıyorum. Orta okul, Lise ve Üniversite oğretimimi burda gördüm. İngilizcem ana dilim gibi ve  Türkçem de fena değil. Arada bir takılmalar olsa bile, size hiç olmazsa derdimi anlatabiliyorum.

Fazla iş değiştirmedim. Dünya markası iki değişik firmada  çalıştım. Birinde Pazarlama Müdürü diğerinde Genel Müdür/ Pazarlama Direktörü olarak görev aldim.
Neler yaptım?
Satış hedeflerinin belirlenmesinde gerekli ön çalışmaları ve bütçelemeler
Müşteri / saha yöneticilerine yön vermek, aktivitelerini planlamak, performanslarını takip etmek
Ürün ve hizmet kalitesinin takibini yapmak, düzenli ve gerektiğinde saha çalışmalarına katılmak
Satış kanallarından gelen bilgi ile ürün yönetimine katkıda bulunmak
Detaylı faaliyet planlarını ve bütçelerini hazırlamak falan filan  diyorum ve  buna artı satış elemanlarının motivasyonunu artırabilmek için, satış yarışmaları, satış toplantıları, satış eğitim programları, teşvik programları hazırladım.

Ayrıca,  hem kendi çalıştığım hem de başka şirketlerin satş elmanlarına, satış kapama teknikleri, satış görüşmesinde müşteriyi ikna etme gibi konular üzerine ve şirketlerin müdürlerine de liderlik üzerine eğitici seminarlar verdim.
Soğuk kanlıyım, zekiyim , espirili , neşeli ve ayaklarımın üzerinde düşünme kabiliyetim var.  Benim yaptığım işte insan  her an herşeyle karşılaşabiliyor. Hele bi de binlerce kişinin önünde konuşma yaparken bu özelliklerin olması bana  yardımcı oluyor.

Şu an kendi şirketimizde yöneticilik yapıyorum ve yukardaki saydığım herşeye devam.

Ayrıca magazin ve gazete yazarlığı üzerine Sydney Writers Centre’dan mezunum ve bunun da şu an Dış haberler muhabirliği ve Köşe yazarlığı yaptığım sitelerde (Turkiye’de bu ikiside ) bana faydası oluyor. Bu kendi blogumda yazdığım yazılar için de geçerli tabiki. 

Bunu hiç  süslemeden böyle çabucak yazıverdim. Kendime hayran etmek için değil , sadece  beni  biraz daha yakından tanıyıp vardır belki Özge’nin bir bildiği deyip ha bi de  kullandığı çizgi film kahramanlarından vardır belki gelecek bir hayır deyin diye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder