Sayfalar

12 Eylül 2012 Çarşamba

Bir anlık ZEVK için çektiğin ACI değer mi?


Aldığım zevk 

Çektiğim acı



Birşeyi yapmak istersek yapmanın yolunu, istemesekte yapmamanın bahanesini buluruz. Bu işler böyle.


Fazla kilolardan kurtulmak için sadece diyet ve spor yapmak yeterli mi?
Bence değil.
En son videomda size “amacınız kilo vermekse ve kilonuz herhangi bir sağlık sorununa bağlı değilse, sadece ve sadece fazla kilolarınız varsa, ve bu kiloları vermek istiyorsanız, en başta iki şeye ihtiyaciniz var” demiştim.
Neydi bu iki şey?
Kararlılık ve iç disiplin.

 “Artık yeter. Birşeyler yapmanın zamanı geldi ve geçiyor. Disiplinli olucam. Kolay kolay da şaşmam bu karardan bu sefer. Yaa bir yere gidicem, onca kıyafetim var, giyecek birşeyim yok. Karnım desen devamlı şiş. Haraket edemiyorum. Yorgun hissediyorum. Hem ben daha aktif olmak istiyorum. İstediğimi giyebilmek, ufaklıkla parkta saatlerce koşturmak istiyorum.” diyerek kendini adayacağın kesin bir karar almışsındır.
Bir an şeytan dürter.

 “Aman, ye gitsin, birşey olmaz. Yarın başlarim” .
E dünde yarın demiştin ama.

Kilo vermek için sadece diyet ve spor yeterli değil.  Diyet ve sporun öncesinde beyin gücünü kullanmayı bilmek gerek.
Zevk alacağın birşeyi yemeden önce, onun sonradan vereceği acıyı bir düşün bakalım bir faydası oluyor mu?  Zevk veren şeylere koşmak, acı veren şeylerden kaçmak. Kural da böyle.
Yediğin kremalı pastalar, baklavalar, çikolatalar, börekler, pideler, kızartmalar, yerken çok zevk verebilir ama ya sonradan verdiği acı?  Acı darken,  hayatınızı nasıl etkileyeceği konusuna hiç girmek istemiyorum. Bunu hepiniz biliyorsunuz zaten ve bu herkes için farklı. Amacım fazla detaya girmeden, bu konu hakkında sizin aklınızda sadece ufak bir soru işareti uyandırmak .
Şimdi de isterseniz sizin için hazırladığım fotoğraflara bir bakın. Belki faydası olur.


Çikolatalı bisküvi  (1 adet)……100 kalorii    



Bu bir adet biskuviyi yakmak için 12km/h hızında,  8.55 dakika, 1.65km koşmuşum. 



 Sigara böreği- kıymalı (1 adet) . . .200 kalori  
Sadece bir adet  sigara böreğini yakmak için 12km/h hızında,  3.30 km koşmuşum. 


Baklava  (1 adet) . . .350 kalori  



Sadece bir adet  baklavayi (ve biraz fazlasini) yakmak için 
14km/h hızında,    6.60 km koşmuşum. 
          


                                                                                  

Kiymali makarna
  (2 cay fincani) . . .700 kalori  




Sadece 2 cay fincani makarnayi  yakmak için 11km/h hızında,  
  56.18 dakika, 11.3 km koşmuşum. 
                               


             
Bazı fotoğraflarda, ne kadar koştuğumun süresi görünmüyor. Bunun nedeni de , fotoğrafı çekmek için haliyle koşubandını durdurmak zorunda kaldığımdan . Koşma hızımda 1 saat süre içerisinde 10km/h  ile 15km/h  arasında değişmiştir. Yani örneğin 1 saat boyunca 13 km/h ya da 14km/h hızında koşmadım .



Ayrıca şunu eklemek istiyorum. Ben senelerdir koştuğum için, fitness seviyem biraz daha yüksek. Bir olimpiyatcı ya da atlet kadar olmasa da. Hayatında hic koşmamış ya da koşmaya yeni başlamış birisine bu hızda koşmasını tavsiye etmiyorum. Sonuçta, size bir mesaj vermek istedim ve umarım bunu başardım. Eğer yapmış olduğunuz spor yürüyüş ise mesela, o zaman haliyle 100 kalori yakmak için daha uzun bir süre yürümeniz gerekiyor. 

Günlük kalori ihtiyacımızı nasıl hesaplayabiliriz? 
Bu herkes için farklı. Kişinin günlük kalori ihtiyacının hesaplaması, önce herhangi bir hastalık durumu olup olmadığı ögrenilip, boya, kiloya, yaşa ve özellikle de cinseyete göre yapılır.  Bu herkese göre farklı olduğu ve doğru bilgi almanız için bir uzmana danışmanızı tavsiye ederim.
Bugünlük benden bu kadar. Biliyorsunuz ben doktor değilim, diyet uzmanı da. Sadece bildiğim, doğru bilgileri ve faydalandığım herşeyi sizinle seve seve paylaşıyorum. Spor yapmak tabi ki acı çekmek demek değil.  Benim vurgulamak istediğim, yediğiniz yiyeceklere dikkat etmezseniz ve kilo vermek istiyorsanız, yaptığınız spordan istediğiniz sonucu alamayacağınızdır. E bu da bir nevi acı çekmek.  
 İşte bu videoda bahsetmiş olduğum yazım buydu. 





Ben sözümü tuttum ve sizin için yazımı yazdım. Şimdi de sıra sizde ... biraz boğazınızı tutma sırası. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder