Sayfalar

30 Ağustos 2012 Perşembe

YENİ YAĞ YAKMA MAKİNESİ! … Nasıl yani?



 30 Ağustos 2012


Vücudunuzdaki yağları yakabilmeniz de size en çok faydası olacak bu makine, sizin kendi vucudnuzda bulunan “kaslarınızdır” .
Koruyun onları o zaman.
Bazı Gerçekler:
GERÇEK 1: Kaslar metabolizmanızın hızını belirleyici en önemli unsurlardan biridir.
GERÇEK 2: Erkekler kadınlardan daha hızlı yağ yakabilirler ve bunun sebebi de kas kütlelerinin daha fazla olduğundandır.
GERÇEK 3: Kadınlar büyük kaslara sahip olacaklarını sandıklarından ağırlık kaldırmaktan korkarlar.
GERÇEK 4: Büyük kasların oluşabilmesi için yüksek hormon seviyeleri gereklidir. Bu da kadınlar da yoktur.

Yağ yakma makinenizi, kaslarınızı geliştirin ve koruyun. Bayanlar … ağırlık çalışmaktan, kas yapmaktan korkmayın.

Bayanlar diyorum, kas yapmaktan korkan bayanlar olduğu için.  Bu çok şapşal çıktığım ve “keşke suratımı bir yolunu bulupta kapatabilsem” diyerek çok uğraştığım fotoğraflarımı, sırf bu gerçeği ispat edebilmek için sizinle paylaşıyorum. Gelişmesi gereken, gelişecek kaslarınızın uğruna feda olsun. 


Bakın etrafımda ağırlık çalışan tek bir bayan yok. Tesadüf mü?
Bu sabahta spor salonunda, koşu bandında koşarken özellikle yine baktım. Tüm koşubandlarının, stepperlerin, bisikletlerin üzerinde, kan ter içinde harıl harıl cardio yapan bayanlar vardı. Ağırlık çalışılan bölüme baktım bir de, hemen önümde zaten, (koşarken arkama  bakacak kadar cesaretli değilim) ve hepsi erkek…yine.

Var tabi, ağırlık çalışan bayanlar da var. Ben çoğunluktan bahsediyorum ve bu yazımın ana konusunu iyice vurgulamak icin de biraz abartıyorum. 


Ağırlık çalışması, dambıl (dumbbell) gibi kelimeleri duyduğumuzda, kadın olarak, dumur oluyoruz. Tüylerimiz diken diken oluyor adeta. Kollarımızda ve bacaklarımzda koca koca kasların oluşacağını sanıyoruz.

Ben 11 senedir ağırlık çalışıyorum ve vücudumun hiç bir yerinde öyle kıyafetlerimden fırlayan göze hoş görünmeyen kaslar yok. Yerine hızlı bir metabolizma, güçlü ve sıkı bir vücut var.

Ne demiştik??

“GERÇEK 4: Büyük kasların oluşabilmesi için yüksek hormon seviyeleri gereklidir. Bu da kadınlar da yoktur. “


Bu gerçeğe bir de eklemek istediğim … o koca koca kasların oluşması için çok yoğun bir şekilde çalışmak gereklidir.
İncelmek isteyen bayanlara ağırlık çalışmalarını tavisye ediyorum.

ilk adım !
Bu konuda uzman birine danışmanız çok önemli. Ağırlık çalışmalarının çoğunu zaten spor salonlarında yerine getirebilceğiniz için, ordaki uzmanlarla ne gibi bir sonuca ulaşmak istediğinizi konuşun.

Spor yapıyormusunuz?
Kilo mu kaybetmek istiyorsunuz?
Amacınız daha sıkı ve fit bir vucut mu?
Daha sağlıklı bir yaşantı sürmek mi?

Siz, neyse amacınız, bunu onlarla paylaşın ve isteklerinize göre size bir yol göstereceklerdir.

Unutmayın !
Ağırlık çalisma hareketlerinin DOĞRU ve RAHAT biçimde yapilmasi cok önemlidir.  Bu nedenle uzman birisi tarafından gosterilmesi kesin. Hele bir de spora yeni basliyorsanız. İncinmeleri önlemek, form tutmak ve daha iyi netice almak icin bu şart.
Gidin, konuşun, görün, deneyin, ögrenin ve YAPIN!!

İlk başladığınızda vücudunuzdaki çalışan kaslar da ağrılar sızılar olucak.  Zevkli ağrılar bunlar, kaslarınızı çalıştrdığınızı belirten ağrılar.  Ben bu ağrılara bayılıyorum. Onca  çalışmam bir işe yaramış bari diyorum. Hemen böyle tüm vucudumu daha sıkı hissediyorum. Göbek yağı eritme videomda, “göbeğim belime yapışmış ya da ben öyle hissediyorum”, demiştim ya hani.  Sizin aynaya baktığınızda kendinizi nasıl gördüğünüz, nasıl hissettiginiz en önemlisi zaten.

Bir kaç öneri!
Dene, yanıl, dene, bul.
İlk çalışma “deneme ve yanılma” dönemi. 10-15 tekrarla 2-3 set yapmaya çalışın. İlk 10 yada 15 setin  sonunda çalışan kasta biraz yorgunluk hissedersiniz. Hissetmiyorsanız ağırlık çok hafif demektir. Ya da tam tersi, setin sonunda baktınız formunuz bozulmuş ve kendinizi daha fazla kaldıramayack gibi hissediyorsanız, bu da kullandığınız ağırlığın gereğinden fazla olduğunu belirtir. İşte deneyip yanılıp tekrar deneyip doğru ağırlığı bulacaksınız.
Acele etmek yok. 
Setler arasında dinlenmeniz çok önemli. Bir setten öbürüne geçmeden kaslarınızın tekrar çalışmaya başlayabilmeleri için zaman tanımanız lazım. Yoksa istediğiniz sonucu alamzsınız. Dinlenme süresi kaldırdığınız ağırlığa bağlı. Örneğin vücut çalışması yapanlar, çok ağır kaldırdıkları için haliyle onların setler arasında dinlenme süresi 3-4 dakikaya kadar çıkabilir. Eğer daha hafif çalışıyorsanız dinlenme süreniz daha azdır. Benim şu an yaptığım programda mesela her set arasında dinlenme sürem 30 saniye. Tabiki bu body building yani vucut çalışması yapmadığım ve cok ağır kaldırmadığım için.
Bunları size uzman zaten detaylı bir şekilde anlatacaktır. 
Düşündükelerinize dikkat!

En iyi bir şekilde çalışabilmeniz için, tüm konsantrenizi çalıştığınız kasa vermeniz gereklidir. Mesela, omuzlarınızı çalıştırıyorsanız, aklınızın o akşam ne yemek yapacağınızda  değil, omuzunuzdaki kaslarda olması şart.


Tüm bu anlattıklarımla ve verdiğim  bir kaç öneriyle, şu an çıkıp ağırlık çalışabilirsiniz demiyorum. 


Burda sizinle belki bildiklerinizi ya da hiç bilmediklerinizi  paylaştım. Sonuçta hep dediğim gibi en önemlisi uygulamasını yapmak. 


Hadi bakalım !!! Tüm göğüs kasları, pazular, arka kol kasları, omuzlar, bacaklarınızdaki bütün kaslar … dambıllar, bench presler, barlar sizi bekliyor!

Yeni yağ yakma makineniz hayırlı olsun!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder