Sayfalar

28 Ağustos 2012 Salı

“JOKEY OLMANIZ İÇİN AT OLMANIZA GEREK YOKTUR.” 
ARRIGO SACCHI



 by Özge McAree 8 Eylül 2011





Ankara Hacettepe Spor, Ankara Sitespor, Ankara Gençlerbirligi... çocukluk yillarımı duşündüğüm zaman bu isimler geliyor aklıma. Hafta sonları, babamla beraber sahalarda gecirdiğim günler. Babamın Antrenörlük ve Teknik Direktorlük yaptığı yılları  düşünüyorum.

Spora olan aşkım o zaman başladı.

Babamın sabahları “hadi kızım beraber mekik çekicez yoksa büyüyünce marul gibi bir göbeğin olur” demesi hep kulaklarımda çınlamıştır. Göbeğimin marul gibi olmayışını babama borçluyum  desem? Sonra da tenis dersleri, yüzme darken... “Babacım ben de futbol oynamak istiyorum” dediğim zaman da “tenis bayanlar için daha uygun yavrum” deyişini de cok iy hatırlıyorum. Yok, hayır tenisci olmadım.

O zaman antrenörler saha kenarlarında durabilirlerdi … hani şu çizili alan,
yedek klubesi dediğimiz alan yokken. Kenardan oyunun gidişatını iyi
analiz etmek için , mesela taktik hamleler gerektiğinde , ya da rakip güçlü ise savunma güvenliğini aldırmak için diyelim,  antrenörler saha kenarında dururlardı.

Iste sahanın o ‘kenarından’ babamın taktik, ikaz, teşfik amaçlı talimatları kulaklarımda çınlıyor şu
an.

“Heyyyy Ali,kaldır kafanı oğlum ,bak sol kanat boş,oraya oyna“.
Bu
sözleri duyan Ali sol kanada uzun bir pas atıyor veeeeeee rakip kaleye doğru koşuyor, top attığı oyuncudan ona geri geliyor, şimdi Ali koşuyor koşuyor ama kalabalık rakip savunması içine dalıyor, top ona ortalansa bile rakip savunma ona top aldırmaz ve şut attırmaz. Ali’ye kenardan bağırıyor babam yine ,
“Aliiiiii çık kalabalıktan,sağa sağa sağaaaaaa gelllll !! “,            
      
Babam Zeki Özaydın
” Osman oğlummmmm rakibin
 hep sağdan kaçıyorrrrr,kapat sağınıııı kaçırma rakibiniiiii....Afferinnnn
“,
”Emrah...Bravoooo!!!”,
“Selim hep öyle yakından takip et rakibini”, diye devam ediyor. 

Kamplar  geldi aklıma.
 Dağ başını duman almış, Gümüş dere durmaz akar .....Güneş ufuktan şimdi doğar, Yürüyelim arkadaşlar laylalalalaylaylay. Sesimizi yer, gök,       su dinlesin......Sert adımlarla her yer inlesin...inlesinnnn! “

Seneler geçti ve ben Üniversite yıllarımda  futbol oynamaya başladım. Biliyorum biliyorum, “tenis bayanlar için daha uygun”.

Kulağımda da benim antrenörümün sözleri şu an , “Özge, even on the football field, you run like a lady.” Yani saha da bile bir ‘leydi’ gibi koştuğumu söylüyor bana antrenörüm. Bu leydi bak şimdi  kilometrelerce koşuyor.

Seneler geçiyor ve ben oturmuş spor hakkında bu yazıyı yazıyorum.

“Jokey olmanız için at olmanıza gerek yoktur.”

Bu söz, Milan ve İtalya Milli Takımının eski antrenörü
, Arrigo Sacchi’nin cok sevdiğim bir sözü. 10 yıl içerisinde ayakkabı esnaflığından Avrupa Kupasını kazanan Sacchi bu lâfı, eski futbolcu olmadığı üzerine gelen eleştiri ve yergiler üzerine söylemiş. Yani en başta düsünebilmek ve öğrenmeye hazır ve açık olmak gerekli .

Futbolun içinden gelmek demek eski futbolcu  olmak değill. Benim her ne kadar futbolla az çok alakam olsada, senelerdir spor yapıyor ve sabahları kilometrelerce koşsam da , spor hakkında, futbol hakkında herşeyi biliyorum diye bir idda ile yazmaya başlamadım. Bilakis tek nedeni .... Sporu ve ayrıca yazmayı seviyorum. Biraz de Harry Potter’da olan hayal gücüne sahibim sanırım. 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder